اپی نوروزی

وبلاگ ابوذر نوروزی نژاد

اپی نوروزی

وبلاگ ابوذر نوروزی نژاد

فرش خاکی و حضرت لیوناردو

 

امروز صبح با صدای تلفن از خواب برخاستم.شماره لیوناردو بود.جواب که دادم صدای گرفته ی با من سخن می گفت:

(( دیروز دیدم یک نفر توی موزه داشت درباره لبخند مونالیزا صحبت می کرد.استقبال مردم برایم خیلی جالب بود.در میان جمعیت جا گرفتم.در آخر همه برای او کف زدند و جایزه جوان برگزیده شهر در سال 2008 را تقدیم او کردند.پرسیدم چرا او که حرف جدیدی نزد. بغل دستی من با تعجب به من نگاهی کرد و گفت :((  آرام تر ... حرف چی ؟ اون خالق اثر است.دیگر چه بگوید!))

تازه فهمیدم بعد از این همه سال خالق آن کار من نبودم.))

به او دلداری دادم و گفتم هرازگاهی سالوادور دالی هم تماس می گیرد و از استفاده ایده هایش در کلیپ های موسیقی گله مند است. لیوناردو با همان صدای گرفته خداحافظی کرد.

امروز ظهر با صدای تلفن از خواب برخاستم.لیوناردو بود.جواب که دادم به من گفت: (( شبکه 3 را ببین!))

 

تلویزیون را دیدم.جوانی از فعالیت های هنری اش می گفت ! و این که تا 10 سال آینده در کتاب زندگی هنرمندان جورجیو وازاری از او می نویسند! پیکاسو هم در آن زمان برای جفت کردن کفش های او خواهد آمد! تازه تاریخ هنر به قبل و بعد از او تقسیم می شود! حوصله ام سر رفت.که متوجه شدم او بر روی همان فرشی ایستاده که بیش از 30 نفر بر روی آن کار کرده اند.از آن شرمگین تر این که آن جوان از مولف های فرش حرفی نمی زند.گفتم: (( ای بابا مولف (خالق) فرش نویسنده و طراحان آنند.)) او حرف مرا نمی شنید یا نمی خواست بشنود. احساس کردم که شبانه حاصل عمر مرا برداشته و به نام خود می خواند.به یاد فیلمی افتادم که چند وقت قبل دیده بودم و در باره فیلم در آینده می نویسم.

به لیوناردو زنگ زدم.گفت: (( فکر کنم احساس مرا حالا درک می کنی.یاد کتاب آخرین وسوسه مسیح می افتم زمانی که این اتفاق ها را می نگرم.))

من هم به یاد کتاب افتادم زمانی که مسیح برگشته و می بیند که سنت پل از مسیح می گوید. از لیوناردو عذر خواهی کردم و تصمیم گرفتم به تمام دوستانی که مرا سنگ صبور خود می دانستند.تماس بگیرم و عذر بخواهم.مخصوصاً از غراب سنگی یا همان گنو!!!

---------------------------------------------------------------------

۱- بازیگران به ترتیب اجرای نقش :

ابوذر نوروزی نژاد: مولف،

                          نویسنده، مدیر تحقیقات و پژوهش، عضو کمیته طراحی، عضو کمیته اجرایی، بزرگ ترین فرش خاکی

لیوناردو داوینچی : مولف،

                         دوست نویسنده، نقاشِ مونالیزا، عضو دایمی تاریخ هنر، بزرگ ترین و جنجال ترین هنرمند در کره خاکی

مرد در موزه، مرد در تلویزیون، سنت پل :

                       ناشناس، آشنا، مردی که نمی شنید و نمی توانست بگوید اصل ماجرا را در جهان خاکی  

 

۲- عکس اول : من و لیوناردو - اسکله بندرعباس قبل از سفر به هرمز 

    عکس دوم : مرد در موزه، مرد در تلویزیون، سنت پل و ...

نظرات 15 + ارسال نظر
مرتضا نیک نهاد جمعه 28 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 21:26 http://ccu-cinema.blogsky.com/

http://ccu-cinema.blogsky.com/
تبادل لینک

OK

م.ش جمعه 28 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 23:13

متاسفانه حقیقت همین است. ای کاش کسانی که باید، درک می کردند که شما چه گفته اید.

و ای کاش...

لیلا نوروزی جمعه 28 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 23:17

الو؟

من هم بلدم بعضی وقتها بازی کنم!!!!!!!!
...
یعنی این قدر؟

الو...
سلام
شما هم شروع کنید...

موفق باشید

H.salimpoor شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 13:23 http://apocalypse-now.blogsky.com

زمان زمان زمان


اکسیر زمان رسوا کننده ی بیرحمی است .

باید سخت بر خود لرزید و کمی هم اندیشید .

درست است زمان قاضی بزرگی ست.که هیچ راه گریزی از او نیست.

این نوشته تو مرا نیز به فکر فرو می برد.

بهشب یکشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 08:36 http://behshab.blogsky.com/

من اون برنامه رو ندیدم اما این روزها همه دارند دربارش حرف میزنند.این فرش همچنان حاشیه داره.

فرشاد یکشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:57

سلام من به شما حق میدم از اینکه ناراحت باشی که یه نفر تمام زحمتای شما رو به اسم خودش تموم کنه . تلوزیون شبکه۳ رو دیدم . دیدم که اون ریشو چه طور پز میداد .

این زحمات من به تنهایی نبود... افراد دیگری هم بودند که تلاش های شبانه روزی داشتند.

هابیل یکشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:45 http://habilart.blogspot.com

جالبه جدا جالبه

صندل سه‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 00:06

انسانهای بدون تخیل موجودات جالبی هستند. جدی نباید گرفتشان.

Amir Moslemzadeh سه‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:12

به همه دست اندرکاران فرش خاکی خسته نباشید میگویم کار گروهی موفقی شد اما...

خلیل مؤیدی چهارشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 00:43 http://antigon.blogsky.com

من دوس دارم به احمد کارگران و شخصیت فوق العاده ش تبریک بگم ... خیلی دوستش دارم ...

من هم احمد را دوست دارم و از کار هایش خوشم می آید...
نمی دانم منظور شما دوست عزیز در ین باره چه بود. این که احمد همواره جستجو گر بوده هیچ بحثی نیست حداقل در این نزدیک به 10 سالی که او را می شناسم تنها هنرمند هنر های تجسمی استان بوده که همواره فعال و با انرژی حضور داشته است.
با تمام احترامی که به احمد قائلم هنوز می گویم فرش خاکی کار احمد و برنامه ریزی او نبود.
مولف فرش نویسنده و طراح شخصیت آنند.
ما می گویم مرد عنکبوتی استن لی نه مرد عنکبوتی سام ریمی با اینکه سام ریمی فیلم آن راساخته است .اما خالق شخصیت مرد عنکبوتی استن لی بوده است.پس همه در اجرای این اثر بزرگ نقش داشته اند.اما خالق فرش کسی ست.که شخصیت های آن را در ذهن به وجود آورده و بر روی کاغذ ثبت نموده است.
این متن را برای آن نوشته ام که حق معنوی خالق آن نادیده گرفته شده است.
اما متن درباره احمد نیست...نمی خواهم درباره فرش دیگر بنویسم شاید بازگو کردن خیلی از چیزها دل آزردگی برای خیلی از دوستان را فراهم آورد.

رنه مگریت چهارشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 08:30

دوست من چرا خودتو ناراحت میکنی کافیه یه اثر دیگه تو مایه های فرش خاکی خلق کنی تا مرد ریشی و احمد کارگران و امثالهم حالیشون بشه که تو خلق فرش خاکی هیچ کاره بودن و سه چهار سال تو هرمز ول میگشتن تا این که شما از راه رسیدین و ....

تو رو خدا زود تر یک کار حتی نصف کار هم کافیه خیلی دوست دارم چهره کش اومده بعضی ها رو ببینم

دوست گرامی آقای رنه مگریت
1- من ننوشته ام هیچ کاره بودند.من نوشته ام نویسنده و طراح اثر مولف اثرند.
شما را به خواندن مطالبی درباره نگره مولف فرا می خوانم.شاید هم خودم یک مطلب کوتاه درباره مولف به زبان خیلی ساده ،آن هم به همین زودی بنویسم.
2- منکر فعالیت دوستان در سه چهار سال اخیر در هرمز نیستم.من هم اگر نبودم فرش اجرا می شد. نه به این شکل... نمی خواهم درباره تصویر دوستان از فرش قبل از حضور من بنویسم.( البته امیدوارم) فرش تجربه گروهی بیش از 30 نفر بود.
3- عرصه هنر جای رو کم کنی نیست.همانگونه که در ین وبلاگ در پست بازی ( یا اعتراف با لبخند) نوشته ام.برای سال 88 برنامه های دارم که در اولویت هستند.
4- روزی احمد به من حرف بزرگی زد.گفت: مهم نیست درباره تو چه می گویند و چه پیشنهاد به تو می شود. سر خودت را پایین بینداز و کار خودت را انجام بده و برای 10 سال بعد خود برنامه ریزی کن.من هم همین کار را می کنم.
5- هنوز هم می گویم : نویسنده و طراحان فرش مولف هستند.

ال هوا یکشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:26

سلام .
خوب هالا اینجا ملوم میشه شما مشکل خودتونین نه کسه دیگه شما به ناده علیان گیر داده بودین هم چیرو به نام خودش تموم میکنه هالا بیا ببین چه خبره
شما باز هم ضربه میخورین به شما قول میدم مخصوص اقای کارگران .همین شخص مورده نظر هنرش چیه از خودش چی داره
فقط بلده رفتار کنه .بقض منو گرفت وقتی این حرکتو دیدم
وقتی اون بچهای خاکهارو با ماشین اشغالی میبردن باید میدیدت .شما نمیبینید اگر هم میدیدت باز هم همین بود
در تیزر فرش خاکی بچها کجا بودن ما فقط طراهان رو دیدیم
وای وای وای وای
این اقا چطور میخواد بزرگترین هنرمند باشه با کی باز هم اون بچها .اه ه ه ه ه ه باز هم دروییی

اقای نوروزی اینو بزار بزار بخونن
بزار اگاه بشن از این رفتارها تا کی؟

لا دوشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 09:00

ال هوا سه‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:01

چرا اون نظر نذاشتین لطفا جواب بدین

ال هوا جان
می خواستم کوتاه مطلبی را بنویسم... تا حالا چیزی یادم نیامد و ...

یکی سه‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:37

چرا عکس دومت ریش نداره؟

وا الله از شما چه پنهون که ما هم نمی دونیم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد