اپی نوروزی

وبلاگ ابوذر نوروزی نژاد

اپی نوروزی

وبلاگ ابوذر نوروزی نژاد

وقتی رخت ها را ...

وقتی رخت ها را می شویی

به تو فکر می کنم

                 با این که می دانم زحمت بیشتر را ماشین می کشد

وقتی رخت ها را می شویی

            خورشید در چشمان تو خیره می شود

                                         و بال های پروانه گان بر تن سپید لباست

                                                                                      نقش صحرایی پر گل را می سازد

من با کفش های گل آلود

              از باران بهاری در صحرا

                                         به جستجوی برق پولک های مار می گردم

                                                                           تا بر چارقد صورتی ات دوزم

 

شنیده ام زنجیر ها را بریده بودند

                               و از دل تنهایی

                                         اژدها پیکری نیمه انسان

                                                     با دانه های سیاه

                                                                که به جای گندم

                                                                             بر زمین خشک

                                                                                     - آن سوی کوه –

                                                                                              سرود می پاشید

                                                                                                را با یک اشارت غرق ساخته ای

در تلاطم امواج دریایی فیروزه ای فام

                       همانگونه که رخت ها را در آب فرومی کنی

 

بر کنار درختی که میوه کم نداشت

                   مار در خود پیچیده ای را دیدم

                          

                              که پوست از سر خویش می کشید

                                                               و نعوذ می خواند

                                                                                آن مار راز برق چادرت را گفت

دانستم

    پولک های مار را بر آن دوخته است

                                                    مردی

                                                      که شب ها خواب ندارد

                                                                         و چون کولیان آواره

                                                                                  سوار بر چهارپایی در دشت

                                                                                                               می چرخد

تا خورشید را درچشمان لرزان حوض

                                          در پس ابرهای فرو غلطیده

                                                          از میان روسری سرخ رنگت

                                                                                لحظه ای به دعا بیند

کمی در خود می پیچم

              و تکرار صدایی را می شنوم

                                         که از صدف های لب ساحل

                                                     کفش های عروسی ات را می تراشد

آن هم زمانی که

              تو رخت ها را بر دار می کشی

                                    تا باد بر جسم بی جان آن ها

                                                         نقش یوسف را سازد

                                                                                و خورشید در طور

 

من در پس پنجره نیمه تیره روشن

                               به رخت ها فکر می کنم

 


1388/12/15

نظرات 9 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:07 http://psezar.mihanblog.com

سلام دوست عزیز
خوشحال میشم به من هم سر بزنی
لطفا من رو لینک کن و بعد بهم خبر بده تا من هم شما رو لینک کنم

امامدادی سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:41 http://www.rahbaremamdadi.blogsky.com

سلام
متشکربسیارزیبا

سلام استاد
خیلی ممنونم

احسان پنج‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 14:48 http://lakposht.blosky.com

ابوذر سلام

زیبا بود

خوب باشی

تشکر بی کرن

لیلا نوروزی شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 13:02 http://www.leilanoroozi68.persianblog.ir

من هم فکر می کنم گاهی مار درهم پیچیده ای هستم..........................................
ای وای... شعرتون رو که دیدم فهمیدم چه قدر میشه نوشت و نمی نویسم.

بی شمار سپاسگذارم...

جاشک(وب نوشته های حسین آتش زبان) یکشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 17:34 http://jashkesabz.blogfa.com

سلام........مثل همیشه عالی و پر محتوی که فقط هنرمندان از آنچه میگویید باخبرند..شاید در ظاهر برای منی که از عمق ان بی اطلاعم زیبا باشد ولی زیباتر محتوی و کیفیت نظم هایتان ان است که از ان بی بهر ه ایم.............بهر حال قد سوادمان از آن بهرمندیم و دوست دارم همیشه از آن بهره بگیرم...من بروزم آپی...اینبار خلاصه و مختصر و مفید با ......قدرت ایمان

سلام
خیلی خیلی ممنون
ما را ببخشید که هنوز با بلاگفا مشکل دارم.این خطوط اینترنت ما گویا با بلاگفا سر یاری ندارد.این یعنی دیر سر زدن به شما...

مهدوی یکشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 20:09 http://tmahdavi.blogfa.com

چقدر دلتنگش شده ام

جاشک جمعه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:21 http://jashkesabz.blogfa.com

سلام من بروزم با او رفت............منتظر شما میمانم تا همراه خوب من باشید با نظرات خوب و رهگشایتان.......

سلام
حتماْ

امامدادی یکشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:20 http://www.rahbaremamdadi.blogsky.com

کارعملی پایان دوره عکاسی(فیلمسازی) سینمای جوان با عکسی از هنرجوی پرتلاش خانم زهرا کمایی

امیرحسین دوشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 20:23 http://kaleng.blogsky.com/

سلام
خیلی زیبا بود...

متشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد