اپی نوروزی

وبلاگ ابوذر نوروزی نژاد

اپی نوروزی

وبلاگ ابوذر نوروزی نژاد

کشند قرمز

نقد مرا درباره کشند قرمز در سیاورشن بخوانید...

نظرات 5 + ارسال نظر
میرزاها جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 15:33 http://mirzaha.blogfa.com/

سلام
تحلیل به جا و منطقی بود .

و اما
فیلم کشند قرمز سیری در گذشته و حال ما دارد که به مضمونی و حکایتی در اندرونی ما می افتد و خوشه ایی به پرتاب در حالی که روی پیش ماست و نوع ادبیات داستانی و روایت راوی چنان تاثیر گذار در مخاطب بوده که سیر و تحول فیلم را نشان میدهدو نویسنده کوشیده در راستای محوری داستان چیزی را روایت کند که اتفاق افتاده و یا شاید در آینده در حال وقوع باشد .
و
فیلمساز سعی کرده خود را متفاوت در نوع شکل گیری عوامل فیلم نشان دهد که این خود بسیار مهم است در فیلم سازی هرمزگان . فیلم زمانی که آغاز میشود از نوع روایت راوی خودش را طوری معرفی میکند که گونه ای عشق و تضاد در میان خود کارگردان برای رسیدن به هدفی دست نیافتنی است و نوع معرفی از گذشته به حال چنان با تمنینه انجام میشود که خود فیلمساز مخاطبش را گاهی در خواب و گاهی در بیداری احساس میکند و حتی در بعضی موارد فیلم مخاطب از فیلم ساز ش به خاطر پرداخت چگونگی فیلم به جلوتر از محیط پرتاب میشود .
فیلم کشند قرمز فیلم خوبی نیست و
برغم مضمون محوری بسیار مهم و جالبی که
دست‌مایه ادبیات داستانی قرار داده اما در مقام اجرا کمتر حرفی را دارد به رغم این که فیلمساز سعی کرده عوامل اجرایی را بر اساس جلوه های فنی فیلم سازی کنار هم چیدمان کند اما گستره توتانایی به حدی نرسیده که حتی خود فیلم ساز را رازی نگه دارد و فیلمساز خشنود است که میتواند توانایش را بیشتر پرتاب کند .
نگاه فیلم و تصویر نگاه چنان درخور تحسین است که مفتخری میشود برای مردم هرمزگان که این شخصیت های فیلمیک خودشان را به سوی هدفی در حال جریان فیلم سازی راه شان را ادامه دهند . چون توانایشان چنان قابل اهمیت است که گذری بیش از این در انتظارشان هست و شاید بر گ برنده ایی برای هرمزگان و تحول فیلم سازی هرمزگان شود .
و اینک موضوعی که قابل اهمیت است تلاش برای رسیدن به فنی تر شدن فیلم از لحاظ تکنیکی و عوامل اجرایی نیاز به آموختن و فرا آموختن است که خود را با یک فیلم ساختن به عقب پرتاب ننمایند و مغلوب نگاه دیگران نباشند .
امیداست آینده فیلم سازی شما چنانی باشد که تحولی در فیلم هرمزگان باشد .
با تشکر
میرزاها
یا حق

ممنون میرزا...

زنکه دوشنبه 26 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 16:34 http://zanaka.blogfa.com/

مطلب مخصوص نشریات بود

ممنون

گوج گنو سه‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:50 http://www.goojegeno.blogsky.com

ممنون ابوذر جان از مطلب ارزشمندت بسیار استفاده کردیم

خواهش می کنم... متشکرم

میرزاها یکشنبه 2 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:03 http://mirzaha.blogfa.com/

سلام
با حترام به اندک شعری از من دعوت هستی
نظر با شما .
میرزاها

چشم میرزا

هابیل جمعه 7 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 13:36 http://habil-art.com

سلام مطلب خوبی بود.اقای نوروزی نژاد ببخش لطف بفرمایید یه تماس با من بگیرید من موبایلم را گم کردم شماره شما را ندارم.ممنون

حتماْ
تازه سایت هم مبارک...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد