اپی نوروزی

وبلاگ ابوذر نوروزی نژاد

اپی نوروزی

وبلاگ ابوذر نوروزی نژاد

پیش طرحی برای بزرگ ترین فرش خاکی جهان

پیش طرحی برای بزرگ ترین فرش خاکی

          خودکار روی کاغذ کاهی

                 پاییز ۱۳۸۷

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

پا نوشت:

۱- تصویر بالا هرمز (شخصیتی ساخته ذهن من) و تصویر پایین مم دیریا (مادر دریا٬ از شخصیت های اسطوره ی جنوب) است.

۲- بعد از تحقیقات و سپس نگارش روایت ها ی بزرگ ترین فرش خاکی جهان که الهام گرفته از فرهنگ هرمزگان بود.پیش طرح های کشیدم.همان روزی که روایت های  را در دفتر انجمن هنر های تجسمی هرمزگان خواندم.پیش طرح های خود را نیز ارایه کردم تا دوستان بیشتر به تصاویر ذهنی من آشنا شوند. (تا قبل از آن هیچ طرحی وجود نداشت.)

۳- برای شخصیت ها از نقش برجسته ها٬‌لوح ها٬ سکه ها و مجسمه های ایرانی (ایلامی٬ مادی٬ هخامنشی٬ اشکانی٬‌ ساسانی) و آشوری الهام گرفتم. اما برای کشیدن حاشیه ها فرم های بومی و اسلیمی مد نظر من بود که در آینده آن ها را در وبلاگ به نمایش می گذارم.

۴- برای هر چه نزدیک شدن با تصاویر ذهنی ام کتابها و تصاویر آرشیوی ام را در اختیار دوستان قرار دادم؛ تا دید بهتری به تجسم روایت ها داشته باشند.

۵- متاسفانه در جاهایی نامی از این جانب و کارهای انجام شده ام برده نشده که فقط می توان برای شان تاسف خورد.

۶-از دو دوست عزیزم آقایان امیر مسلم زاده و امیر غفار زاده که طراحی نهایی شخصیت ها را برعهده داشتند کمال تشکر است.هم برای تلاش شبانه روزی شان و هم برای وفاداری به روایت ها و تصاویر ذهنی من.